onsdag 9 mars 2011

skrattade förnedrande som en häxa!

de blåser, in i helvete i mitt badrum!

dagens händelser har varit dramatiska i tell u!!
kom till blomstermålas stationen efter min powernap, hade fått tillbaka min krafter. klev ut ur bussen med ett leende på läpparna och ignorerade den gråa himmlen!
satte stegen mot cyklen och lyfte blicken från musikspelaren på min iphone, som dunkade pepp musik till tusen i min in-ear hörlurar så världen var för mig inte närvarande tills...

blicken landade på min cykel :O den hade fallit för jordens dragningskraft och låg därför på marken.
ägnade någon sekund till att tycka synd om den, tills en inkommande buss ville parkera där jag stod och tyckte synd om min cykel. kände mig dum och började gå mot cyklen som då var ovetande om att den skulle falla offer för min vrede och bli plågad genom hela blomstermåla, dvs 1,3km hem till mig!

cyklen hade punktering AAAAAH hur fuckt up är inte de...
orkade dock inte bry mig, sparkade på den och slog den mot marken ihop om att den skulle dra efter andan av smärta och fylla hjulet med luft igen.
detta hände inte så jag sket fulständigt i cyklens känslor och bestämde mig för att cykla hem på den iaf.

efter ca 2 meter insåg jag till min förtvivlan att det blåste 100sekund meter rakt i FEJSET på mig och det var fortfarande ingen luft i hjulet bara i mitt ANSIKTE.
bättre blev det inte när det en meter bort från min tidigare uppenbarelse började REGNA!
VAAAFAAAAAN!
jag typ tänkte ord som, fint, underbart, tack!
sedan cyklade jag vidare med samanbiten min.

halvvägs hem bestämmer jag mig för att detta ska inte få påverka mig så jag ska äga skiten ur alla på trotoaren dvs tre personer så jag cyklade om dom med min räser cykel och skrattade hånfullt, som i dispicable me lr lite som en häxa på kvast vilket min cykel lika gärna kunde vara, i hopp om att dom kände sig förnedrade.

nu gosar jag med katten som spinner älskvärt...

imorgon går jag till bussen. hej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar